fredag 10 december 2010

Alex bangade

Hej!

Under lussevakan, närmare bestämt den 13:e December avser vi i SDU att arrangera vår första inomhusafton där vi läser poesi. Personligen tycker jag att estradpoesi är väldigt intressant, varför jag bland annat namedroppade Oskar Hanska i riksradio.

Får jag en möjlighet att väcka större intresse kring exempelvis estradpoesi, så gör jag gärna det. Det var också anledningen till att jag blev uppriktigt glad när jag såg Alexander Bengtsson på Expo läsa upp mitt förra pressmeddelande som just estradpoesi.

Och på det spåret har jag haft lite intressant samtal med min rådgiva... förlåt, Alexander menar jag. Det mynnade ut i en inbjudan till vår afton där jag tyckte det hade varit helfestligt om Alexander ville läsa upp något av sina alster.

Efter lite fundering så tackade Alexander nej. Varför han gjorde det går att läsa här. Nog om det, det står alla fritt att delta i vad man vill och likaså avböja.

Dock höll jag på att få hjärtat i halsgropen för en stund sedan. Jag har nämligen filat på ett pressmeddelande i samband med vår poesiafton, där jag skriver en riktigt dikt som rimmar och allt, som ett litet svar på Alexanders tilltag kring vårt förra pressmeddelande.

Iallafall, det pressmeddelandet har cirkulerat runt inom SDU som ett utkast, och för att illustrera hur själva pressmeddelandet skulle se ut så skrev jag dit "Inbjudna gäster" och Alexanders namn bland annat. Och så stod det i utkastet så länge, i avvaktan på besked från Alex.

Iallafall, innan vi inom SDU skickar ut ett pressmeddelande så ska detta "okejas" av några i förbundsstyrelsen, vilket också gjordes. Och där någonstans blev det lite dumt, eftersom personen (nämner inga namn) som lägger upp pressmeddelandet uppfattade att själva utkastet är okejat.

Så under någon timme idag låg Alexander Bengtssons namn ute i samband med vår poesiafton, som han sedermera tackat nej till att delta i. I sig ingen lögn dock, han har blivit inbjuden så det stämmer i sak, men moraliskt blir det lite fel eftersom han meddelat att han bangar.

Dock har jag sett till att detta rättats till, och vi kommer inom kort presentera vilka som kommer delta, det lutar åt ett känt namn kan jag faktiskt avslöja, men tänker inte vara lika snabb på "hahnen" denna gången.

För ordningens skull så riktar jag en liten ursäkt till Alexander, ens inte vi är helt perfekta alltid.

Synd dock att han bangade, men vi ska nog mötas i poesivärlden någonstans mellan hockeyfrillor och vad det nu var för något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper