torsdag 22 juli 2010

Isterband och Champagne

Det har varit lite diskussioner kors och tvärs om att Philip Wendahl råkade samtala med Jimmie Åkesson under trevliga former på Burmeister (Visby). Jag råkade själv sitta bredvid i soffan, och jag kan lugna alla sensationslystna journalister om att Philips återgivning av samtalet i princip stämmer. Philip delar många sakfrågor med SD, även om han har en annan ideologisk utgångspunkt. Men eftersom Philip både är mörkhyad och homosexuell så vill inte rasist-stämpeln låta sig fastna lika enkelt på Philip som den kanske gör på andra... vad vet jag?

Lite samma sensationsvärde verkar det vara att jag gärna stöder min polare Erik Tell. Trots att jag och Erik utgår från helt olika ideologier (jag är så blå som man kan vara, Erik är så röd som man kan bli), så har vi en samsyn i många sakfrågor. Och visst, de som känner mig vet att jag gillar att göra saker lite på jävelskap, och att lyfta fram en kompis från Kp går delvis under det syftet. Men det finns också ett mått av allvar. Jag och Erik har samsyn i många frågor, framför allt delar vi ett intresse kring husmanskost, och då blir det lite extra spännande att kunna göra politik av det intresset. Synnerligen när Kristianstad går under parollen "Spirit of Food".

Men för att knyta ihop säcken ordentligt, så ska jag även bjuda in Philip på isterbandsprovning.

Då har vi en kommunist, en liberal och en nationalist som äter isterband ihop. Vad säger ni nu alla ni sensationshysteriker? Va, va, va?

4 kommentarer:

  1. Sällskapet står jag nog ut med utan större problem, det blir liksom lite enahanda om alla har samma åsikter. värre är det med Isterbanden, en svensk rätt jag tyvärr inte kommer överens med av någon orsak... Tacka vet jag för dansk medisterpølse(Ingers medister på Netto)det du Chang, är en av mina favoriter.

    SvaraRadera
  2. peerpeede, Hahahahaha! Ja du, vi kanske har en splittring här ;) Jag som är högst konservativ inom matlagning kan under inga omständigheter välja bort isterbanden. Finns inte på kartan. Därför söker jag ett "blocköverskridande" samarbete för att en gång för alla låta isterbanden stå kvar på vår husmanskostsagenda!

    SvaraRadera
  3. Sv: Hejhej!

    Som du kanske såg i mitt inlägg så skrev jag att jag inte är jätteinsatt i politik, så där med kanske du också förstår att jag kanske inte kan SDs politik rakt av.

    Jag kanske har fel bild av er, men jag kommer ändå inte att lägga min röst på Sverigedemokraterna. Det jag hört av partiet är bara ren och skär idioti! Finns säkert positiva saker med SD också.. Men det är inte den delen som syns. Jag tycker att SD framställer sig själv som rasistiska och korkade när man nedvärderar invandrare (säg vad du vill, men väldigt många sverigedemokrater gör faktiskt det!).

    Du får gärna förklara för mig varför jag ska ändra min åsikt, inte för att jag tror att jag kommer det (litar inte på folk inom politiken överhuvudtaget) men försök gärna.

    SvaraRadera
  4. Nä fy fan för isterband!

    SvaraRadera

MediaCreeper