onsdag 21 april 2010

Uppdatering

Jag fick frågan idag om varför jag inte uppdaterat min blogg. Det beror helt enkelt på att jag har haft ont om tid. Både inom politiken och vad gäller arbete i allmänhet så har det varit mycket att göra.

Men jag är lite "aktiv" ändå på internet kan man säga. En och annan debatt-artikel och andra små alster har man fått ihop, men dessa har publicerats på andra bloggar. Men för den sakens skull så ska jag inte glömma min egen. :)

Vi håller på att få igång en ordentlig lokalförening inom SDU nu, och det är förvånansvärt många tjejer som är med, vilket är skoj. Jag vet att många av dessa tjejer gärna diskuterar jämställdhet och sådana frågor, så det är absolut ingen omöjlighet att det kommer drivas en och annan sådan fråga inom SDU Skåne Nordost (som det så fint heter).

I övrigt är vi inom SDU minst lika kritiska till skolornas hållning här i Kristianstad som övriga ungdomsförbund. Vi får ser om det skickas in någon debattartikel från oss i den här frågan, vår tilltänkte ordförande Marlen Jensen kommer säkert att uppmärksamma detta framöver.

Själv arbetar jag för fullt på distriktsnivå, dvs Skåne, Småland, Halland och Blekinge. Framför allt är det just skolbesöken som jag försöker att koordinera och styra upp. Målsättningen är ju att besöka så många skolor som det bara är möjligt! :)

Angående debatten om skolbesöken i Kristianstad så kan man läsa mer på Kristianstadsbladet.

1 kommentar:

MediaCreeper