onsdag 31 mars 2010

Om HBT och SD

En del har kanske sett artikeln i Aftonbladet idag där vår käre partieldare tillsammans med Carina Herrstedt skriver om att SD visst det är ett parti för HBT-människor.

Jag kan gott intyga att SD kan inrymma homosexuella personer, då jag misstänker ett flertal vara lite "homogay". Men jag ska inte peka på någon speciell individ ännu, utan var och en inom partiet får själv krypa ut ur den berömda garderoben om denne så känner för det! :)

Däremot förstår jag nog känslan av att tala om för omvärlden att man är gay. Synnerligen hur det var kanske på 80 och 90 talet när många mötte det med förakt och misstänksamhet. Precis likadant är det idag, om man går ut med att man är Sverigedemokrat. Långt ifrån alla spottar på en, men en och annan tror på fullaste allvar att man är rasist och vill döda allt och alla som inte är blonda och blåöga... trots att man själv inte är helsvensk.

Men ja, antagligen så tänker väl inte dessa människor mycket längre än vad näsan räcker. Jag brukar skoja med folk och säga att "allt som står på internet är sant", tyvärr så är nog den allmänna uppfattningen att "allt som står i medier är sant", vilket nästan är ännu värre enligt min mening.

Nog om det, det börjar bli dags att pyssla med annat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper