söndag 21 mars 2010

Kvällens lilla hyss

Jag ringde och gjorde en liten intervju ikväll med Fredrik Bodin, kampanjledare för kampanjen "Rösta Demokratiskt". Det är organisationen "Ungdom Mot Rasism" som står bakom det hela.

Den givna frågan borde ju givetvis vara hur man gör när man "röstar odemokratiskt", men eftersom jag nu iklätt mig rollen som en politiskt korrekt journalist så ställde jag lite allmänna frågor om hur man ska bekämpa SD, rasism och allt det där.

Jag fick sakliga svar, och jag ska se om jag kan skriva någon lämplig artikel om det, så får vi se om någon tidning vill ta in det. Slutklämmen var just min lilla intressanta fråga om Ungdom Mot Rasism har en dold agenda. Ordföranden Ola Karlmans telefonnummer slutar nämligen på "14 88". Ni som inte vet vad det är kan googla de siffrorna.

Avslutningsvis blev Fredrik lite ställd när jag talade om att jag skriver artiklar för SD-Kuriren. Men det hade nog jag också blivit om jag var Fredrik... ;)

Mer om intervjun kommer framledes, nu ska jag skriva ner svaren på hans frågor och sammanställa det. Men kul var det iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper