söndag 17 januari 2010

KHK - KIK

Då vart man nyss hemkommen, har lagat kvällsmat ihop med Johan, så nu är vi både mätta och glada. De som känner mig vet om mitt hockeyintresse och i vanlig ordning så kunde vi inte slå hål på Karlskrona. Dock gjorde vi vad vi kunde för att reta upp deras hemmaklack, bland annat var jag där med trumpeten.

Jag måste säga att både Jens Svensson och Seth Wikskal krigade på bra, ibland tände till och med Sunken till. Men kvällens minne är nog fan Seths hopptackling mot en av Karlskronas spelare, ja herrejävlar vilket humör han måste ha haft. Plus i kanten på den!

För övrigt var det någon i vår klack som tände nån jävla grön rökbomb, vilket kanske inte förvånar direkt. Det måste erkännas att jag finner en viss humor i att se vuxna människor bete sig som några småligister och göra allt för att reta sina motståndare, därav tror jag nog att jag många gånger är en av dem. Men så är det ju också hockey, vad vore sporten utan slagsmål, vulgära ramsor och lite vuxenmobbing mot de andra supportrarna. Man anser ju även att man får lov att vara lite extra ful när man är i numerärt underläge, eller hur?

Men nu ska det återgås till lite planering inför morgondagen, både politiskt och med jobbet. En ny vecka väntar runt hörnet, ska bli spännande att se vad som händer!

Kristianstadsbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper