torsdag 14 januari 2010

Frick funderar

Jag vågar påstå att trots mina blott 26 år i livet så bär man erfarenheter man gärna skulle slippa. Dock kan man inte välja tid och plats för var allting börjar, än mindre de förutsättningar man tilldelas. Däremot väljer man till exempel när det är läge att starta en blogg.

Det är inte alltid det enklaste att ta reda på vem man själv är. Jag är andra generationens invandrare per definition samtidigt som jag är engagerad i Sverigedemokraterna. Trots att jag driver eget företag så är jag av naturen något lat. Mina verbala förmågor och retoriska knep är viktiga sociala verktyg, ändå upplever jag många gånger problem med att uppfatta sociala situationer på rätt sätt.

Som många andra så har även jag mycket att lära, trots att en del vill påstå att jag hunnit med mer än vad många gör under en livstid. Det är dock halva sanningen, för själva syftet med att jag ändå skriver här är att ge mig själv en stund att pausa för eftertanke, att sätta ord på egna tankar och resonemang. Att dela med mig av mig själv helt enkelt.

Eftersom 2010 är valår, så kommer många rader här beröra politik. I grund och botten vill jag kalla mig själv gammalmoderat, värdekonservativ med en del liberala värdegrunder. Eftersom jag värderar yttrandefrihet och åsiktsfrihet högre än alla ideologier tillsammans, så är således min naturliga politiska hemvist hos Sverigedemokraterna. I min värld ska allt vara tillåtet att diskutera, ifrågasätta och förbättra.

Varmt välkommen hos Chang Frick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper